Informasjon skoleskyss

Fra januar 2024 er det noen endringer i skoleskyssen.

Informasjon skoleskysskort

I forbindelse med overgang til nytt billetteringssystem fra januar 2024, vil ikke skoleskysskortene virke ved skolestart 3. januar 2024. Dette vil trolig gjelde ut januar, og vil gjelde de aller fleste elevene som reiser med buss i området Kristiansund, Smøla, Averøy og Aure. I denne perioden må elevene ha med seg skoleskysskortene sine og vise det til bussjåfør ved påstigning.

Endringer i skoleskyss fra Innlandet f.o.m 03.01.24

01.01.24 starter Tide å kjøre i en ny kontrakt med Møre og Romsdal fylkeskommune v/Fram og i denne forbindelsen blir vognparken byttet ut med nye busser. Frammr.no og Fram-appen kommer alltid til å være oppdatert. Det er nytt at også rute 800 vises i reiseplanleggeren og appen etter nyttår.

Det er ingen endringer for skoleskyssen fra skolen til Innlandet, men fra Innlandet til skolen blir det endret følgende f.o.m. 03.01.24:

• Det er 2 mindre bybusser som kjører turene
  • Istedenfor å starte kl. 0800 på Jutvika og kjøre via Hønebukta, starter den ene bussen kl. 0810 på Jutvika, kjører Sørsundveien garasjer og Sørsundveien over brua og Langveien til Idrettsparken
  • Istedenfor å starte kl. 0820 på Hønebukta, starter den andre bussen kl. 0810 på Hønebukta og kjører over brua og Langveien til Idrettsparken
  • Oppdaterte avgangstider finnes i reiseplanleggeren på frammr.no og i appen
  • Bussene er ikke lenger utelukkende for vgs-elever eller u.skole-elever, de er begge merket med rute 800 Idrettsparken og kan brukes av både vgs-elever og u.skole-elever